PRODUCT DISCLOSURE SHEET Emicro i-Financing Program /

HELAIAN PENDEDAHAN PRODUK Pembiayaan Emicro i-Financing

Please read this Product Disclosure Sheet before you decide to sign on the terms and conditions for the Emicro i-Financing Program. Make sure you read the general terms & conditions.

Sila baca Helaian Pendedahan Produk ini sebelum anda membuat keputusan untuk menandatangani

terma-terma dan syarat-syarat Pelan Emicro i-Financing. Pastikan anda membaca terma-terma dan syarat-syarat.

 

1. What is this program about? / Apakah program ini?

Emicro i-Financing Program is an unsecured financing facility, which is calculated on a fixed profit rate resulting in fixed installment payments throughout the financing tenure. Pembiayaan Peribadi Emicro i-Financing adalah kemudahan pinjaman tanpa cagaran yang di hitung dengan kadar keuntungan tetap sepanjang tempoh pembiayaan.

 

2. What is the applicable Shariah concept? / Apakah konsep Shariah yang digunakan?

The applicable Shariah concept is based on Shariah principle of Tawarruq. / Konsep Shariah berasaskan konsep Tawarruq.

 

3. What is the financing amount and profit rate? /Apakah jumlah pembiayaan dan kadar keuntungan?

Financing Amount (RM) / Amaun Pembiayaan (RM)

Profit Rate /  Kadar Keuntungan

Financing Tenure/

Tempoh Pembiayaan

Selling Price/ Harga Jualan

RM500 - RM10,000

1.5% per month/ sebulan

3 Months to 24 Months/

3 Bulan hingga 24 Bulan

Financing Amount + Total Profit/

Jumlah Pembiayaan + Jumlah Keuntungan

 

4. Where can I apply this product? / Di mana saya boleh memohon produk ini?

Please visit our mobile website https://m.emicro.my/ or download Emicro Apps from Store apply our loan./ Sila layari laman web kami https://m.emicro.my/ atau muat turun Emicro App dari Store untuk memohon pinjaman.

 

 

 

5. Installment Table / Jadual Ansuran

 

Finance Amount/

Amaun Pembiayaan (RM)

Profit Rate / Kadar Keuntungan 1.5% per month /Sebulan (RM500 - RM10,000)

Installment Period (months) / Tempoh Ansuran (bulan)

3

6

12

18

24

RM500

RM174.17

RM90.83

-

-

-

RM1,000

RM348.33

RM181.67

RM98.33

-

-

RM2,000

-

RM363.33

RM196.67

RM141.11

-

RM3,000

-

RM545

RM295

RM211.67

RM170

RM4,000

-

-

RM393.33

RM282.22

RM226.67

RM5,000

-

-

RM491.67

RM352.78

RM283.33

RM10,000

-

-

-

-

RM566.67

 

6.    What other charges do I have to pay? / Apakah caj-caj lain yang perlu saya bayar?

Type of Fee / Jenis Yuran

Details of Fee / Butiran Yuran

Processing Fee / Yuran Pemprosesan

RM60 - RM 400

Maximum fee is RM400 / Yuran maksimum adalah RM400

Stamp Duty / Duti Setem

Included in processing fee/ Termasuk dalam yuran pemprosesan

Wakalah Fee / Yuran Wakalah

Included in processing fee/ Termasuk dalam yuran pemprosesan

 

7.    How to calculate the monthly installment? / Macam mana ansuran bulanan dikira?

 

A = P + (P X M X R)

         M

A = Monthly Installment Amount/ Jumlah Ansuran Bulanan

P = Financing Amount / Jumlah Pembiayaan

M=        Financing Tenure (in months)/Tempoh Pembiayaan (dalam bulan)

R= Profit Rate per month (1.5%) / Kadar Keuntungan Sebulan (1.5%)

 

8.    What if I fail to fulfill my obligations? / Bagaimana jika saya gagal memenuhi tanggungjawab saya?

Late Payment Rate/ Kadar Bayaran Lewat : 1 % per annum/ 1% Setahun

Late Payment Recovery Services Fee/ Yuran Perkhidmatan Pemulihanpembayaran lewat : RM25 for any payment exceeding the 7th day of each due date/ RM25 untuk bayaran yang melebihi hari ke-7 hari bayaran.

9.    Do I need a guarantor or collateral? / Adakah saya memerlukan penjamin atau cagaran?

The facility does not require any guarantor or collateral / Kemudahan ini tidak memerlukan sebarang penjamin atau cagaran

 

10. What do I need to do if there are changes to my contact details? / Apa yang saya perlu lakukan jika terdapat perubahan pada maklumat hubungi saya?

It is important for you to inform us if there are any changes to your contact details to ensure that all communications reach you in a timely manner. / Adalah penting untuk anda memaklumkan kepada kami tentang sebarang perubahan pada maklumat tersebut bagi memastikan anda dapat dihubungi tepat pada masanya.

 

11. Where can I get assistance and redress? / Di mana saya boleh mendapatkan bantuan dan pembelaan?

If you have difficulties in making repayments, you should contact us as early as possible to discuss the repayment alternatives or if you are unsatisfied on the products or services provided by us, you may contact us at :  / Jika anda

mempunyai kesukaran untuk membuat pembayaran balik, anda boleh menghubungi kami secepat mungkin untuk membincangkan alternatif pembayaran balik atau jika anda tidak berpuas hati dengan produk atau perkhidmatan

yang kami sediakan, anda boleh menghubungi kami di :

 

Emicro Service Sdn Bhd

Lot 1901 19th Floor Tower 1 Faber Towers, Jalan Desa Bahagia, Taman Desa, 58100, Kuala Lumpur

TEL: 1800 88 8668 / 03-79711155  Whatsapp: +6010 505 1155

Email: enquiry@emicro.my

 

12. Where can I get further information? / Di mana saya boleh mendapatkan maklumat lanjut?

You may contact our Customer Care Centre at the above mentioned or visit our mobile web https://m.emicro.my/  / Anda boleh menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan kami seperti yang tertera di atas atau layari laman web kami https://m.emicro.my/